Portfolio

Projecten in branding,
copywriting, illustratie en
content creatie.

Emily Rosalia

Logo ontwerp

De illustratie van een roos is een referentie naar haar prachtige naam

Emily Rosalia is fotograaf en AV-specialist, die van haar passie haar werk heeft gemaakt. Mooie herinneringen maken is wat ze het allerliefste doet en ze heeft ontzettend veel plezier in haar werk. Dit zie je ook terug in haar prachtige bruidsfotografie, familieshoots en portretten.

De illustratie van een roos is een referentie naar haar prachtige naam, couple-shoots en bruiloftfotografie en haar favoriete locatie om te fotograferen: de natuur.

Netwark

Branding, website, copywriting en content creatie

Talentvolle en ambitieuze vrouwen uit Oost-Nederland moeten gezien en gehoord worden.

Als jonge ondernemende vrouw in de Achterhoek wilde ik in contact komen met inspirerende vrouwen uit de regio. Mijn zoektocht naar een community of groep leverde niks op. Ik weet dat die vrouwen er zijn, maar waarom kan ik ze niet vinden?


Ik richtte Netwark op om hier verandering in te brengen. Het oosten barst van talentvolle en ambitieuze vrouwen en dit moet gezien en gehoord worden!

Netwark is dé community voor alle vrouwelijke makers, denkers en doeners uit Twente en de Achterhoek.

De naam Netwark is een knipoog naar het Twentse en Achterhoekse dialect. In het Oosten van het land hebben we een echte aanpakkers-mentaliteit, we zijn nuchter, eerlijk en zijn we goed voor onze noabers.

In de huisstijl wordt dit vertaalt naar een stevig en minimalistisch lettertype. Met het groen van de natuur waardoor wij worden omgeven en het roze als link naar vrouwelijkheid. Met één voet voor uit in de letter ‘R’, symbool voor het streven naar vooruitgang.

Boekeloere

logo ontwerp

Boekeloere is een podcast van Suzanne en Natascha over de verstopte boeken van het internet. Boeken die als laatst gekozen worden om hun bijzondere titel, gekke cover of vreemde onderwerp. Die boeken verdienen het om een keer in de spotlights te staan.

Jasmijn van Gent

Branding, website, copywriting advies

De eerlijke en rauwe kant van het moederschap en gezinsleven bespreekbaar maken


Er zijn heel veel boeken, blogs en artikelen te lezen over zwangerschap en opvoeden, maar wat er allemaal op je af komt zodra de kraamhulp de deur achter zich dicht trekt, vertelt bijna niemand. Jasmijn vindt het belangrijk om de eerlijke en rauwe kant van het moederschap en gezinsleven bespreekbaar te maken.

De kleuren in de huisstijl zijn gebaseerd op de kleuren die zij veel in haar foto’s op haar social media kanalen gebruikt en geïnspireerd door de favoriete trui van haar zoontje.

Naast een logotype heb ik voor haar personal branding een beeldmerk ontworpen. Deze is geïnspireerd door de naam van haar zoontje en een tattoo die van veel betekenis voor haar is.

Knuffels, gapen, dromen, slapen

illustraties voor kinderboek


Dit boekje is speciaal voor het zoontje van Jasmijn van Gent gemaakt. Een boekje vol mooie gedichtjes die tot leven komen door lieve illustraties.

Biointeractions & plant health

logo ontwerp


De businessunit Biointeractions & Plant Health van WUR wilde graag een logo die zij kunnen gebruiken voor interne online en offline uitingen. De experts binnen deze BU bestuderen schadelijke en nuttige insecten, virussen, bacteriën en schimmels en analyseren wat hun effect is op planten. Ze detecteren ziekten en plagen en onderzoeken de gezondheid van bijen. 

De businessunit wilde graag een informeel logo, waarin alle takken binnen de afdeling gerepresenteerd en verbonden worden. Keywords waren interactie, genetica, micro-organismen, insecten en plant. Het logo moest vrolijk zijn en in de kleuren van de huisstijl van WUR.

Jelle van der Heide

logo ontwerp, copywriting


Jelle van der Heide is fotograaf en wilde graag een huisstijl die minimalistisch en recht-door-zee is. Daarnaast moet het logo ook nog te gebruiken zijn als hij zijn diensten uitbreidt.

Jelle maakte zelf zijn website, maar had ondersteuning nodig bij de webteksten. De ‘over mij’-pagina was nog leeg en hij wist niet wat hij over zichzelf kon vertellen.

Ik ging met hem in gesprek om te ontdekken wie hij is en waar hij met zijn onderneming voor staat. 

Er ontstond een mooi verhaal die voor nieuwe inzichten zorgde. Nu weten potentiële klanten, maar ook hijzelf, wat hem drijft, wat zijn stijl is en wat het is dat fotografie voor hem zo leuk maakt.

Plant pest invasion

Product design


Spel bedacht door Bart van de Vossenberg en uitgebracht voor Year of Plant Health 2020. In bordspel-formaat en extra groot voor buiten.

In dit spel speel je de slechterik en leer je wat er nodig is om plantenziektes en -plagen te laten slagen. Je leert wat de impact is van internationale handel op de verspreiding van plantenziektes en de maatregelen die overheden nemen om de verspreiding te voorkomen.

Foto’s door spelers:

Plantgezondheid, Stichting Biowetenschappen en Maatschappij. Nummer 2, 2020, 39e jaargang.

Illustraties

Persoonlijk project